Corectarea parametrilor de TVA in listele de documente

Verificarea si corectarea parametrilor de TVA ale documentelor se poate face si in listele de vazari si achizitii.

Este o optiune utila atunci cand:

  • documentele nu au putut fi verificate/corectate la sincronizare
  • s-au adaugat documente manual

Verificam corectitudinea CIF-ului partenerului, daca este platitor de TVA, si daca TVA-ul este la incasare, precum si daca este activ fiscal.

Corectiile se efectueaza atat pentru firme cat si pentru persoane fizice.

  • pentru toate vanzarile
  • pentru achizitii, cand parametrul de TVA la incasare nu este corect
  • cand persoana fizica este inregistrata ca fiind cu TVA (este trecuta ca neplatitoare).

Pentru identificarea rapida a documentelor care trebuie verificate folositi filtrarea dupa status. Selectia statusului Cu eroare permite o filtrare suplimentara a documentelor.

Dupa selectarea documentelor in listele de vanzari achizitii, alege actiune Verifica si corecteaza param. TVA.

Documentele vor fi verificate si daca este posibil vor fi corectate automat (incusiv in Nomenclator). La finalul operatiunii va fi afisat un rezumat cu modificarile efectuate si veti avea posibilitatea de descarcarea a liste cu corectiile efectuate.

BINE DE STIUT!

In plus fata de verificarea care se face la sincronizare, la aceasta operatiune sunt luate in calcul si entitatile care nu sunt societati comerciale (PFA, II, cabinete, etc). Din aceasta cauza procesul poate dura mai mult.