Corectarea automata a parametrilor de TVA

In acest articol

Documentele sunt intocmite cu parametrii de TVA corecti, cu minimul de efort din partea clientilor nostri si, in D394, unde ajung documente cu probleme, aveti o imagine mai clara asupra acestora.

In SmartBill Conta ai posibilitatea de verficare si corectie automata a parametrilor de TVA in conformitate cu status in ANAF la data documentului:

  • pentru documentele inregistrate prin sincronizare
  • in listele de vanzari si achizitii (pentru documentele care nu se pot verifica in sincronizare sau pentru cele adaugate manual)
  • prin afisarea, in D394, a unei informari legate de documentele cu erori (aceste pot fi identificare rapid in acest fel)

Verificam urmatorii parametri:

  • corectitudinea CIF-ului
  • starea Platitor / Neplatitor de TVA
  • TVA la inacasare Da / Nu
  • starea de Activ / Inactiv fiscal

Corectiile se efectueaza atat pentru firme cat si pentru persoane fizice.

  • pentru toate vanzarile
  • pentru achizitii, cand parametrul de TVA la incasare nu este corect
  • cand persoana fizica.

Toate corectiile se vor prelua si in nomenclator.

Corectarea parametrilor de TVA la sincronizare

La sincronizare, un pas este dedicat verificarii si corectarii partenerilor si documentelor.

Aici vor putea fi verificate doar documentele la care partenerul este din Romania, este societate comerciala si are un CIF valid.

In acesta faza, nu se verifica PFA, inteprindrerile individuale, cabinete. Acestea vor putea fi verificate in listele de vanzari si achizitii.

Dupa preluarea datelor va fi afisat si rezultatul corectiilor cu doua categorii:

  • documente verificate:
    • pentru care s-au efectuat corectiile (cele 11 din exemplul de mai sus)
    • pentru care nu se pot efectua corectiile (cele 9 din exemplul de mai sus). Acestea vor fi marcate cu eroare si pot fi corectate manual.
  • documente care nu pot fi verificate: vor fi marcate ca neconcludente din punctul de vedere al verificarilor

Corectiile actualizeaza si parametri inregistrati pe parteneri, in nomenclator

Din fereastra care arata rezultatul verificarilor ai posibilitatea de a descarca lista cu verificarile si corectiile care au fost facute. Aici se poate vedea statusul documentului, un comentariu legat de felul in care a fost corectat (daca a fost corectat), ce parametru a fost corectat, ce valoare avea pe document si care e valoarea corectat.

Rezultatele verificarilor pot fi vazute si in listele de vanazari si achizitii, pe coloana de status.

Corectarea parametrilor de TVA in listele de documente

Verificarea si corectarea parametrilor de TVA ale documentelor se poate face si in listele de vazari si achizitii.

Este o optiune utila atunci cand:

  • documentele nu au putut fi verificate/corectate la sincronizare
  • s-au adaugat documente manual

Pentru identificarea rapida a documentelor care trebuie verificate folositi filtrarea dupa status. Selectia statusului Cu eroare permite o filtrare suplimentara a documentelor.

Dupa selectarea documentelor in listele de vanzari achizitii, alege actiune Verifica si corecteaza param. TVA.

Documentele vor fi verificate si daca este posibil vor fi corectate automat (incusiv in Nomenclator). La finalul operatiunii va fi afisat un rezumat cu modificarile efectuate si veti avea posibilitatea de descarcarea a liste cu corectiile efectuate.

BINE DE STIUT!

In plus fata de sincronizare verificarea care se face la sincronizare, la aceasta operatiune sunt luate in calcul si entitatile care nu sunt societati comerciale (PFA, II, cabinete, etc). Din aceasta cauza procesul poate dura mai mult.

Declaratia 394

In D394 se afiseaza o informare daca in perioada declaratiei exista:

  • documente care nu au fost verificate
  • documente cu parametrii de TVA eronati
  • documente ramase in ciorna.

Pentru ca D394 sa fie corecta, punctele afisate in notificare ar trebui corectate. Puteti face asta daca accesati listele de vanzari si achizitii direct din notificarea din declaratie.