Importul salariatilor din Revisal

Importul salariatilor din Revisal este alternativa rapida a introducerii manuale, unul cate unul, a salariatilor in aplicatie.

ATENTIE!

Importul poate fi utilizatat doar atunci cand nu exista niciun salariat inregistrat in aplicatie. Daca exista minim 1 salariat in aplicatie, indiferent (fie adaugat manual, fie prin import), importul nu va fi disponibil. Daca in trecut, au fost inregistrati angajati, dar au fost toti stersi din aplicatie, atunci se poate folosi/refolosi importul.

Se pot importa datele salariatilor din baza de date Revisal. Mai intai este nevoie ca aceasta sa fie descarcata din aplicatia ReviSal, din sectiunea  Instrumente de la Exporta angajator.

La importul in SmartBill Conta se realizeaza din Salarizare > Salariati, de la Import Revisal / Import din Revisal.  

SmartBill Conta verifica daca baza de date care se preia apartine firmei pe care doresti sa efectuezi operatiunea si, in cazul in care nu este indeplinita aceasta conditie, operatiunea nu se realizeaza.

Se importa doar salariatii care in Revisal au stare: activ, activ - transferat de pe o alta firma, suspendat, detasat. Salariatii care in ReviSal au atribuite mai multe contracte, se vor multiplica in aplicatie (cate un salariat pentru fiecare contract).

ATENTIE!

Nu se preiau salariatii care au:

  • contracte incetate, radiate sau fara contract
  • CNP/NIF invalid; daca exista asemenea cazuri, (aici intra si salariatii straini, pentru care in ReviSal nu exista informatii ce privesc CNP/NIF).

Se afiseaza o atentionare cu numele, prenumele si CNP-ul salariatilor care nu sunt preluati.

Pentru fiecare angajat se importa urmatoarele informatii:

  • Datele personale: nume, prenume, CNP/NIF, tip act identitate, serie, detalii act identitate
  • Adresa: tara, judet, localitate, strada si numarul, cetatenie, tip aviz, data emitere aviz, data sfarsit aviz
  • Date contractuale (versionate, o singura versiune per luna, valabila cu 01 a lunii): numar si data contract, data inceperii activitatii, COR, salariu de baza, alte detalii contractuale, tip contract, durata contract, data sfarsit activitate, exceptii data sfarsit activitate, tip norma, repartizare timp munca, tip interval repartizare, timp munca (ore)

Pasi ulteriori importului

Ai la dispozitie un ghid ce ofera informatii complete si recomandari legate de pasii care trebuie parcursi inainte de a trece la calculul de salarii in aplicatie.

Acestia sunt pasii propusi in ghid:

1. Adaugare informatii relevante pentru un calcul de salarii complet si corect

Se vor adauga unde este cazul.

  • Persoane in intretinere
  • Sporuri predefinite sau specifice angajatorului
  • Istoric baza concediu medical si de odihna
  • Suspendari active
  • Reduceri temporare ale timpului de munca

2. Modificare informatii predefinite

Urmatoarele informatii au fost predefinite pentru toti salariatii si trebuie modificate acolo unde nu se aplica.

  • Contributii si impozite: toti salariatii sunt setati ca platitori standard de contributii si impozit; acolo unde este cazul, trebuie adaugate scutirile (ex. scutire de impozit, facilitati fiscale pentru cei in constructii)
  • Functia de baza: a fost predefinita pe “DA”
  • Casa de sanatate a fost predefinita ca fiind aceeasi cu judetul din adresa de domiciliu; pentru salariatii cu domiciliul in afara Romaniei, pentru care judetul nu este completat in revisal, casa de sanatate ramane necompletata in aplicatie
  • Din Norma intreaga de: pentru toti salariatii cu timp partial s-a considerat din norma intreaga de 8 ore/zi
  • Nr. zile concediu/an: a fost predefinit la 20 zile/an
  • Sediu principal/secundar: toti salariatii au fost setati ca apartinand sediului principal

3. Adaugare date suplimentare legate de salariati si contracte

Aceste informatii sunt optionale, dar pot fi relevante pentru administrarea mai ușoare a salariatilor (eliberare adeverinte complete, gestionare plati salarii, generare automata condica de prezenta, evidenta cheltuielilor pe centre de cost, etc.)

  • Date privind actul de identitate: seria, numarul, emitent, data eliberarii
  • Date de contact: telefon, email
  • Date bancare: IBAN, Banca
  • Functie (se poate introduce o denumire specifica prescurtata sau personalizata care va fi preluata pe statele de salarii si fluturasi; informatia privind COR exista deja importata din Revisal)
  • Nr. zile preaviz, nr. zile perioada de proba
  • Centru de cost (in cazul in care firma doreste evidenta cheltuielilor pe centre de cost) – daca se completeaza aceasta informatie, cheltuielile salariale vor fi impartite in mod automat pe centre de cost la generarea notelor contabile
  • Informatii pentru condica de prezenta: ora sosire, ora plecare, pauza de masa

BINE DE STIUT!

Recomandam ca toate modificarile sa fie facute cu intrare in vigoareincepand cu prima luna de calcul a salariilor in SmartBill Conta, pentru a nuafecta istoricul contractului preluat din Revisal.