Incasarea si plata in masa

Ai posibilitatea de a incasa/platii in masa facturile inregistrate

Situatii in care este utila alceasta optiune:

  • Ai incasari de la curieri pentru foarte multi clienti: selectezi facturile dintr-o anumita perioada si sa le marchezi ca fiind incasate cu ramburs
  • Ai multe facturi incasate cu bonuri fiscale: selectezi facturile respective si le incasezi cu raport Z
  • Ai multe facturi deschise (de incasat sau de platit) cu sume foarte mici (ex. 0.01 lei): le selectezi si le incasezi/platesti printr-un cont intermediar (ex 5125)
  • Ai mai multe facturi de la furnizori diferiti platite prin acelasi cont bancar: le selectezi si le poti incasa/plati in masa

Optiunea este disponibila in Liste documente > Vanzari  pentru incasari in masa si Liste documente > Achizitii pentru plati in masa.

Pentru a facilita selectia documentelor ce ar trebui incasate/platite ai la dispozitie un filtru nou: Rest de incasat / Rest de platit unde ai posibilitatea de a specifica un interval pentru aceste sume.

Cele doua operatiuni (incasare / plata) functioneaza similar, doar ca se apeleaza din rapoarte diferite.

Mai jos sunt prezentati pasii pentru incasari.

Pasii sunt:

  • Filtrezi documentele pe care vrei sa le incasezi
  • Selectezi din lista afisata documentele pe care vrei sa le incasezi (poti selecta toate documentele afisate in raport)
  •  Din Actiuni, alegi optiunea Incaseaza in masa/Plateste in masa. In fereastra care se deschide completezi
    •  Incasare in contul/Plata in contul: contul in care se va face incasarea, respectiv contul din care se face plata
    • Data incasarii:
      • La o data specificata: toate incasarile se vor face la data pe care o selectezi
      • Data documentului incasat/platit: incasarea/plata va avea data documentului. Astfel fiecare incasare/plata poate avea o alta data
      • Data contabila: se va retine data contabila a documentului
      • Data scadentei: se va retine data scadentei documentui
    • Tip document: tipul documentului folosit la incasare/plata

La click pe Incaseaza/Plateste se declanseaza procesul.

Pentru fiecare document selectat se va genera cate o nota contabila de incasare/plata. La operatiunile in valuta, se va folosi cursul valutar comunicat pentru data incasarii/platii. Pe langa notele de incasare se vor genera si note aditionale, daca este cazul. De exemplu notele de decontare pentru TVA la incasare

Se vor incasa doar documentele care au la cont partener unul din urmatoarele conturi: 401, 404, 4111, 461, 462.

BINE DE STIUT!

Pentru ca incasarea/plata in masa sa fie acceptata (sa nu se blocheze) trebuie ca: 

  • toate notele contabile generate sa fie in luna deschisa. 
  • documentele din selectie sa aiba aceeasi moneda