Jurnal de banca

In  Jurnalul de banca trebuie selectata perioada pentru care dorim sa se afiseze jurnalul din Perioada extras si contul de banca, fie el in lei sau in valuta, din campul Contul bancar.

Conturile care pot fi selectate sunt: 5121, 5124, 5125, 5126, 5217, 5191, 508 sau analitice ale acestora.

In cazul in care nu exista definit un cont de banca in valuta, se poate face cu ajutorul butonului  Adauga cont, selectand moneda in care veti tine jurnalul de banca.

Dupa selectarea contului, poti inregistra operatiunile, prin introducerea datei si contului corespondent .

In Jurnalul de banca ai posibilitatea sa importi extrasele de banca in format .csv de la urmatoarele banci: BCR, BRD, OTP, Raiffeisen, ING, BT si Unicredit.

Importul de extras se poate realiza daca apesi Import extras, care deschide o fereastra cu instructiuni.  Apasa butonul Importa, apoi selecteaza extrasul descarcat si salvat in calculator.

ATENTIE!

Extrasul bancar nu trebuie deschis sau modificat dupa descarcarea din Internet banking sau dupa obtinerea lui de la banca.

Importul presupune inregistrarea contabila a fiecarei operatiuni bancare aflata pe extras. Aplicatia identifica o mare parte din operatiuni, astfel incat contul utilizat la inregistrare sa fie propus in mod corect. Acolo unde nu are informatii suficiente, contul utilizat la inregistrare va fi 473.

Pentru tranzactiile cu parteneri, aplicatia va identifica analiticele parteneri pentru cei existenti in baza de date, dar este necesar sa alocam platile si incasarile pe facturi din butonul Selecteaza facturi.

Incasari si plati facturi

Pentru incasarea sau plata facturilor, pe campul  Cont corespondent este suficienta tastarea primelor caractere din denumirea partenerului si se afiseaza toti partenerii a caror denumire contine aceste caractere.

Dupa selectarea partenerului, apare butonul  Selecteaza facturi. El deschide fereastra cu facturile neincasate ale partenerului respectiv. Aici poti alege din lista implicita tipul documentului de incasare/plata. Precizezi suma si in functie de valoarea acesteia bifezi documentele de decontat. 

Daca sunt mai multe documente de incasat/platit, acestea pot fi selectate automat dupa scadenta sau dupa vechime. Aplicatia va repartiza suma incasata/platita pe facturi respectand acest criteriu.

La final, apesi butonul  Incaseaza/Plateste si operatiunea este preluata in ecranul Registru de casa.

Dupa inregistrarea tuturor operatiunilor pe care ni le-am propus, apasa butonul  Salveaza inainte de a iesi din pagina.

BINE DE STIUT!

Poti inregistra incasari in monede diferite de cela ale contului de casa folosit. Pentru asta este necesar sa schimbi filtrarea din lista documentrlor de incasat in moneda documentului.

TVA la incasare

Atunci cand se incaseaza/platesc documente cu TVA la incasare, aplicatia va detecta acest lucru si face inregistrarile contabile necesare in mod automat.

Pe fereastra de incasare/plata a facturilor cu TVA la incasare apare informatia legata de valoarea totala a incasarii, valoarea fara TVA si TVA-ul aferent incasarii.

Operatiuni ce privesc colaboratorii

Poti inregistra de aici si  operatiuni care privesc colaboratorii (actionarii, asociatii, zilierii etc.) daca folositi conturile 457, 463, 4551, 4558, 456, 462 sau analiticele lor apare butonul Alege.

Acesta permite selectarea colaboratorului (sau adaugarea acestuia) precum si a sumei a tipului de venit (mai multe informatii in Inregistrarea operatiunilor pentru colaboratori).

In cazul in care se inregistreaza un contract de creditare, butonul Contract creditare care se afiseaza pe linia operatiunii, in coloanal Sold, permite generarea automata si exportul intr-un fisier .docx editabil a contractului.